Styrk tiltrækningen hos attraktive kandidater

• Har du et klart pitch på, hvorfor jobsøgere bør vælge din virksomhed fremfor andre?
• Har du et realistisk billede af, hvad der gør din virksomhed til en attraktiv arbejdsplads?
• Har du en troværdig vision for fremtiden, og hvad den indebærer af muligheder og udfordringer?

Konkurrencen om ressourcerne er intensiveret, og mange virksomheder må lede længe efter kompetente medarbejdere.

Ofte kan det måske virke som om, at de profiler du forsøger at få i tale, ikke finder vej til jeres dør eller ikke finder udfordringerne attraktive nok.

Tal både til kandidatens hjerte og hoved

Nutidens medarbejdere vælger i højere grad arbejdsplads med hjertet end tidligere.

De ønsker at bidrage til vækst og udvikling i virksomheder, som har det samme værdigrundlag som dem selv. Derfor har personlige præferencer og værdier stor betydning for den enkelte, når de vælger arbejdsplads. Det stiller krav til, at virksomheden også kender deres værdigrundlag og -berettigelse.

Medarbejdere vurderer en attraktiv arbejdsplads ud fra, om de kan se sig selv i kulturen, værdien af virksomhedens produkter og ydelser, og på de faglig udfordringer og personlig udvikling, der tilbydes den enkelte.

Skab overblik over muligheder og udfordringer

Essensen af at tiltrække de rette forretningskritiske kompetencer handler, i første omgang, om at have et klart billede af bredden og dybden af de ressourcer strategien kræver, og dernæst et troværdigt billede af det nuværende kompetencekorps.

Det giver et overblik over virksomhedens interne udviklingsopgave og hermed den aktuelle udviklingsfase, som medarbejderen skal indgå i.

Virksomhedens næste opgave er at få skitseret personlige udviklingsmuligheder og faglige udfordringer, som findes i dette udviklingsskridt.

Det giver kommende medarbejder en klar forståelse af, hvad jobbet indebærer af individuelle målsætninger, konkrete arbejdsopgaver og ansvarsområder samt karrieremulighederne, der tilbydes på sigt.

Skab det bedste afsæt for at tiltrække dit talent

I talentjagten får du ikke mange chancer, så det handler i høj grad om at være autentisk og troværdig.

Jeg skaber den røde tråd gennem medarbejderens (arbejds-)livscyklus over temaer som karriereudvikling, belønningssystemer, arbejdsmiljø osv., og kortlægger dine ”salgsargumenter”, så du lettere får de rette kandidater i tale.

Styrk din tiltrækningskraft og skab kortere vej til rette talenter!